
Hvis du ejer en institution eller en boligforening, så er det næsten altid nødvendigt at tilknytte ejendomsservice. Der er udendørs arealer, som skal vedligeholdes, trappeopgange der skal holdes rene og lamper, som skal skiftes. Det er sjældent at man selv har tid eller overskud til at stå med disse arbejdsopgaver, og det er her ejendomsservice kommer ind i billedet.
Med ejendomsservice kan du nemt og enkelt få klaret de praktiske gøremål. Vil du gerne vide mere om, hvad det omfatter og hvad det koster? Så læs med her.
Hvad omfatter ejendomsservice?
Servicen omfatter vedligeholdelse af en ejendom og eventuelt de udendørs arealer, som hører til bygningen. Ejendomsservice kan være både små opgaver, der skal klares dagligt, eller mere omfattende opgaver, som måske kun skal klares en gang om året.
Det kan for eksempel være at slå græsset i haven, vaske og feje opgangen og trapperne eller rense tagrenderne for visne blade. Det kan også være ting som snerydning og saltning om vinteren. Ejendomsservice klarer også opgaver som affaldssortering og håndtering af storskrald, hvilket er essentielt i en forening med mange beboere.
Prisen afhænger af dit behov
Det er svært at gisne om prisen på ejendomsservice, da denne naturligvis afhænger af hvilke og hvor mange opgaver, som du behøver service til. Det koster selvfølgelig mindre, hvis du bare skal have vasket trappen to gange om året, i modsætning til, hvis du vil fastansætte en vicevært, som arbejder for dig dagligt.
En cirkapris for ejendomsservice i en mellemstor boligforening vil være minimum 130 kr per lejlighed om måneden. Det kan altid betale sig at bruge arbejdskraft fra et firma, i stedet for at uddelegere samtlige opgaver til flere forskellige firmaer. Det er også langt mere troværdigt at benytte servicen fra det samme firma, og på længere sigt kan det også spare dig gode penge.